zaterdag 4 januari 2014

Ontkersten

Vandaag moest het gebeuren.
Manlief de hele morgen vergaderen, dus ik kon op mijn dooie gemak en in mijn eigen tempo het huis ontkersten.



Altijd gezellig die kerstfeer in huis.
Zeker als het buiten ook nog eens bewolkt weer is.
Ook vandaag is het buiten weer sombertjes.
Maar goed de beslissing is nu eenmaal genomen, dus ……………
Maar wat is het donker in huis.
Het is weer echt wennen.
Komt nog bij, dat 3 januari ook nog eens de sterfdag van mijn vader is.
Nog net heeft hij het begin van de nieuwe eeuw kunnen meemaken.
De tijd vliegt, maar mijn vader zal ik niet snel vergeten.
Vooral de laatste tijd weer regelmatig aan hem moeten denken.
Ik denk dat hij het hartstikke leuk had gevonden, die tv opnamen bij de Steengroeve in Winterswijk.
Winterswijk of zoals ze in Winterswijk zeggen Wenters of Wenterswiek was mijn vaders geboorteplaats.
De boerderij waar hij geboren is staat er nog steeds.

Winterswijk Beusinkweg 27

Winterswijk is voor mij de parel van de Achterhoek.
Winterswijk en omgeving zijn zelfs benoemd tot Nationaal landschap prachtige natuur
En wat een mooi taaltje, met van die leuke uitspraken en gezegden.
En daar wou ik dit blog ook maar mee afsluiten.

Geluk mo’j onderweg zeuken
neet an’t ende van de weg
want daor is’t walafelopene
Goodgoan !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten