donderdag 16 januari 2014

Einde Verhaal

Op 23 juli 2013 schreef ik een blog Is deze boom nog te redden.
Vandaag 15-01-2014 is het al einde verhaal voor de boom.
Toen ik het bericht zag staan in de krant dat deze oude kastanje boom, op de nominatie stond om gekapt te worden, heb ik gelijk actie ondernomen.
Maar de diverse deskundigen maakte mij al wel snel duidelijk, dat die zwam toch een teken van zwakte was van de boom.
Toen kwam augustus, en ging het met de gezondheid van mijn schoonmoeder snel bergafwaarts.
En zoals dat dan gaat verdwijnt alles een beetje op de achtergrond, omdat je alleen nog maar met het ongeneeslijke ziek zijn, van een dierbare bezig bent.
De toestand van de boom was daardoor helemaal op de achtergrond geraakt.
Iedere dag kwam ik nog wel langs de boom, en heel even dacht ik,dat het allemaal erg mee viel.
De zwam was op een goed moment helemaal verdwenen.
Maar dit was maar schijn, want niet lang daarna verschenen er steeds meer zwammen.
Gisteren zag ik niet ver van ons huis, dat er 2 bolbomen verdwenen waren.
Als ik het goed heb waren dat 2 misvormde Esdoorns, die steeds in de vorm van een bol werden gesnoeid.
Deze stonden ook op de kaplijst van de Gemeente Brummen. Te veel snoeiwerk iedere keer, daardoor te duur.
Op de plek waar de 2 ooit gestaan hadden, was alleen een nog een klein beetje zaagsel dat aan de standplek herinnerde.
Op het moment dat ik dat zaagsel zag had ik al een vermoeden.
Vandaag kwam ik het straatje ingelopen, waar inderdaad de Kastanjeboom verdwenen was.
Keurig netjes in grote moten gezaagd naast de oprit van een huis.
Ik ben geen deskundige, maar de boom leek er inderdaad niet al te best aan toe te zijn geweest. De kern van het onderste gedeelte van de stam was al helemaal vermolmd.
Maar hoe dan ook, het blijft jammer van zo’n oude Kastanjeboom.
Kastanjeboom 15-01-2014


Kastanjeboom 15-01-2014


Kastanjeboom 15-01-2014


Kastanjeboom 23-07-2013



Geen opmerkingen:

Een reactie posten