dinsdag 14 januari 2014

Flikkerkoppijn

Het is weer terug.
Bijna 8 jaar, heb ik er geen last van gehad.
Heel opvallend verdwenen nadat ik een T.I.A had gehad.
Was de T.I.A. een ervaring die je nooit weer wilt meemaken, een feit was wel dat ik daarna nooit meer die  "flikkerkoppijn" heb gehad.
En nu is het dus weer terug.
In 6 weken tijd nu al weer 4 gehad.
Ik baal er echt van
Van het ene op het andere moment verbeel ik mij dat ik wat wazig zie.
Op het moment dat ik mij daar dan van bewust ben, begint het in mijn gezichtsveld bovenin aan de linkerkant heel onrustig te worden.
Er vormen zich kartels, en die rimpelen maar door, zodat ik op een gegeven moment niets meer zie alleen maar die kartels.
Altijd beginnend aan de linkerkant in mijn gezichtsveld, en altijd heel langzaam, maar enorm flikkerend zich voort bewegend naar de rechterzijde.
Een klein half uurtje, dan komt de rust in het gezichtsveld vaak weer terug.
Tijdens dat half uurtje komt er een vaak drukkende hoofdpijn opzetten.
Maar als de rust in het gezichtsveld weer terug is, blijft er alleen nog het gevoel van een zwaar hoofd over.
De eerste keer dat mij dat overkwam, was dat heel beangstigend.
Vroeger, nog voor ik manlief leerde kennen had ik er ook af en toe wel eens last van, maar dan stond de heftige, uren durende hoofdpijn veel meer op de voorgrond.
Dat was toen ook wel duidelijk voor mij dat ik af en toe een Migraine aanval had.
Pas veel later kwam ik er achter dat er ook nog een vorm van migraine met een aura (de flikkeringen) bestond.
En als je eenmaal weet dat het niets ernstigs is, dan leer je daar ook meer om te gaan, en pak je na een half uurtje de dingen weer op waar je mee bezig was.
Heel soms ben ik er zelfs mee wakker geworden.
Opvallend dat ik in de weken voor de T.I.A. heel veel van die aanvallen had, en daarna gedurende 8 jaar nooit meer.
Met de 3 maandelijkse bloeddrukcontrole besloot de huisarts toch dat het verstandig was, dat de Neuroloog even mee zou kijken.
En zo kon het gebeuren dat ik een dag later al bij de Neuroloog op de stoep stond.
Gelukkig geen rare dingen aan de hand.
Dat kan ook bijna niet met alle medicatie die ik slik.
Opgelucht weer naar huis.
Maar ja het kan natuurlijk wel betekenen dat er weer een periode in mijn leven is aangebroken met de "flikkerkoppijn", en daar zat ik niet echt op te wachten.
Ik heb een beetje geprobeerd een foto zo te bewerken, om een beeld te weergeven van wat ik ervaar als de "flikkerkoppijn" zich aan het ontwikkelen is.
Migraine met Aura


En als het dan in alle heftigheid is losgebarsten, dan lijkt het wel wat op Rotating illusion van Akiyoshi Kitaoka

Geen opmerkingen:

Een reactie posten