maandag 14 januari 2019

Het vervolg

Het eerste wat ik moest doen was vandaag de huisartsenpraktijk bellen voor een afspraak. Ik kon in de loop van de morgen al terecht.

Er zijn 2 huisartsen in de praktijk, geen idee hoe het is gekomen, maar ik heb de ene , en manlief de andere. Manlief bracht mij met de auto naar de praktijk, maar ging niet mee naar binnen.

Mijn eigen huisarts was behoorlijk onder de indruk, van wat ons vrijdag middag en avond allemaal was overkomen. Ze hadden al informatie gekregen vanuit het ziekenhuis, en waren overal van op de hoogte. We hebben het vooral over manlief gehad, maar ook ik moest er aan geloven. De bloeddruk bleek weer te hoog, en ze vroeg of ik de kaliumdrank kon wegkrijgen, omdat ze vaak te horen kreeg dat het zo’n goor spul was. Dat kon ik alleen maar beamen . Ik spoel het steeds weg met een paar slokken Radler (0.0) , dan is het redelijk te toen, en ik eet er ontbijtkoek bij .

Ik moest in ieder geval direct stoppen met de plastabletten, en morgen starten met medicijnen die de pompfunctie van het hart verbeteren, en ook nog eens kaliumsparend zijn . Omdat vandaag de laatste dag is van de kaliumdrank, moet ik vanmiddag in het ziekenhuis weer bloed laten prikken, en dan over 2 weken weer. Aan het eind van de middag wordt ik dan terug gebeld over de uitslag.

Toen ik bij de auto kwam had manlief de andere huisarts aan de telefoon, dat wordt vrijwel altijd gedaan als patiƫnten slecht nieuws te horen hebben gekregen (de huisarts moest eens weten dat manlief op de parkeerplaats van de praktijk stond). Hoe dan ook manlief wilde toch liever nog een keer een afspraak maken . De week daarop zou 20 minuten voor hem ingepland worden door de assistente.

NB Ik ben terug gebeld en alles was goed. De kaliumwaarde was nu 4.

Foto  Pixabay

Geen opmerkingen:

Een reactie posten