zondag 27 september 2015

Vogelvrij

Voor het eerst sinds iets meer dan 40 jaar (met een kleine onderbreking van een paar maanden) ben ik vogelvrij, en daar bedoel ik niet mee dat gene waarvoor dit woord meestal gebruikt wordt. nee hiermee bedoel ik,dat ik voor het eerst zonder vogels ben.
Op 15 september is de laatste der Mohikanen (Stompy de duif) naar de eeuwige jachtvelden gegaan, en dat betekende voor mij,dat ik de knoop moest gaan doorhakken..
Voor een paar jaar terug toen het voor mij steeds moeilijker begon te worden om de duiven goed te verzorgen, had ik een beslissing genomen.
Alles wat er aan dieren vanaf dat moment dood zou gaan, zou letterlijk en figuurlijk een lege plek achterlaten . En omdat we allemaal redelijk oude dieren hadden is het binnen een paar jaar al zover.
En omdat ik mij zelf maar al te goed ken moest de volière met hok, ook zo snel mogelijk onklaar gemaakt worden.
De buitenkant van het hok en de volière waren nog in vrij goede staat, en dan is het
toch wel zonde om zo iets weg te doen. Gelukkig konden we iemand anders er heel blij mee maken.,en dan is het toch minder erg..
Gisteren werden de delen van het hok en de gedemonteerde volière opgehaald.
En dan is er opeens een (betrekkelijke) leegte in de tuin. Gelukkig stond er een Laurier boompje in de volière , en door wat vaste planten te scheuren, en die stukken dan vervolgens te planten op de kale plekken  lijkt de tuin toch weer een beetje.
Een rieten mat die we nog hadden moet de kale plekken van de Klimop verhullen, en 2 oude klapstoeltjes zorgen voor een zitplek . Gelukkig laten de Merels, de Bruine kikkers en de verschillende soorten insecten zich niet afschrikken van al dat gerommel in de tuin, en ook de Egel heeft zijn of haar sporen al weer achter gelaten.
Het zal af en toe best nog wel weer even moeilijk zijn, maar ik denk dat het goed is .
27-09-2015

27-07 -2015



Geen opmerkingen:

Een reactie posten