vrijdag 21 februari 2014

Cirkels

Mijn gedachten draaien in cirkels rond
Ik zou willen dat ik de woorden vond
Ik weet niet goed wat ik nu voel.
Van binnen voelt het alleen maar koel
Moet ik huilen moet ik kwaad zijn
Waarom voel ik weer de pijn.
Of is nu toch de cirkel rond.
Nu er met jouw sterven een eind aan komt.
Ik ben niet meer het bange kind uit het verleden.
Ik ben nu de vrouw, moeder en oma van het heden.
Waarom springen er toch tranen in mijn ogen
Wat heeft jou al die tijd toch bewogen
Waarom moest ik jouw cirkel ook beleven
Had mij toch de vrijheid van een eigen cirkel gegeven
Jouw cirkel was volgens jou lang niet altijd fijn.
Het had vreugde gebracht maar ook veel pijn.
Maar waarom heb jij nooit de kracht gehad
Waarom heb jij jouw cirkel niet tot stilstand gebracht
Jouw cirkel bleef maar draaien, en van jou moest ik mee.
Maar ik wilde niet, en ik brak door de cirkel heen.
Mijn nieuwe cirkel werd mijn gezin, mijn huis .
Daar voel ik mij veilig, warm en thuis
Toch bleef ik rollen met mijn cirkel om de jouwe heen.
Ook al voelde dit soms zwaar als een steen
Een tijdje rolden onze cirkels zelfs samen op.
Maar al snel zette jij de rem er weer op.
Jouw cirkel is nu tot stilstand gekomen
Of je wilde of niet het is je uit de handen genomen
Door te sterven is de levenscirkel weer rond
Ik hoop voor jou dat jij de jouwe goed heb afgerond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten