woensdag 27 februari 2013

The day after en Ulli is alweer 6 jaar

Gisteravond kwam ineens goed het besef. Geert niet thuis omdat hij elders verplichtingen had, en ik een beetje foto’s aan het doorlopen van Schumi. En telkens schoot ik weer vol . Zelfs Ulli de hond is anders dan anders, want die is ineens weer druk bezig met een bot aan het opgooien , dit doet hij om je zo uit te dagen dat je met hem gaat spelen. Sox het zusje van Schum neemt echter de kans waar, en komt ‘s nachts weer op bed liggen, ditmaal zonder dat haar broer haar tot de order roept. Want Sox stond hoe dan ook bij de kattenfamilie onderaan in de rangorde. Ulli de hond heeft echter het grootste ontzag voor haar, en probeert haar zoveel mogelijk te ontlopen, wetende dat hij een klap krijgt als het mevrouw niet aanstaat.
Ulli en Schumi
Hoe anders was dat met Schumi. Schumi was echt gek op Ulli. Altijd werd Ulli nadat hij terug kwam van de dagelijkse wandelingen al kopjes gevend door Schumi begroet. Vanmorgen stond Ulli na de wandeling afwachtend naar boven te kijken met de poten op de onderste traptrede, maar geen Schumi . Het lijkt of Ulli ook een beetje de kluts kwijt is, maar misschien beeld ik mij dat alleen maar in, en dat terwijl hij vandaag nog wel 6 jaar is geworden. Op het moment dat ik bezig ben met de kattenbak van Schum schoon te maken, gaat de telefoon. Het is een medewerker van het dierencrematorium, die belde om de gegevens te checken. Keurig gaat dat allemaal , echt heel netjes. Maar ja we krijgen ze nu net een beetje te veel aan de telefoon. En weer zijn daar die waterlanders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten