maandag 3 december 2018

Telefoon

Vanaf het moment dat manlief bloed had laten prikken zaten we hem toch een beetje te knijpen, dat de arts zou bellen, maar het telefoontje bleef gelukkig uit.

Tot vrijdag konden we voor ons gevoel gebeld worden, en toen het 17.00u was geworden gaven wij elkaar een hand, en hadden we samen het gevoel dat manlief erg veel geluk had gehad, een gevalletje van langs de afgrond lopen.

We hadden er weer zin in, en omdat manlief een vrije dag had, besloten we richting de Achterhoek te gaan naar het plaatsje Netterden. Daar zou in het Wiekense Gat een Grote Zee-eend – Melanitta fusca zwemmen. Zo hadden we een leuk tochtje voor de boeg en hopelijk zou ik dan ook voor het eerst een Grote Zee-eend zien.

Het was redelijk mooi weer ondanks de voorspellingen, maar toen we een eindje op weg waren kwamen er wel meer wolken binnen drijven. Maar dat kon de pret niet drukken.

Ineens gaat de mobiel van Manlief af, terwijl we net langs een parkeerhaventje rijden, dus we konden gelijk parkeren. Het was een onbekend nummer, maar de stem was ons geheel niet onbekend.

Het was de arts van manlief met de mededeling dat de PSA waarde (de thermometer voor de prostaat) verhoogd is. Daarom wil hij manlief dan ook doorsturen naar de uroloog. Manlief klonk alsof hij het met de arts niet over zichzelf had, maar over 1 van zijn cliƫnten. Zo rustig en gelaten.
”Goed dan wacht ik de uitnodiging van de uroloog af, bedankt voor uw telefoontje”  besloot manlief het gesprek met de arts .

Het was gedaan met het onbevangen gevoel en het uitgelaten sfeertje. Ook het mooie weer weer hield het voor gezien . En bij het Wiekense gat aangekomen, begon het behoorlijk te waaien, en zag ik door mijn tranen heen geen eend meer zwemmen.
Even later begon het te regenen, en eerlijk gezegd interesseerde het mij allemaal geen bal meer. Onze heerlijke vrije dag was naar de knoppen. 

We besloten weer richting huis te gaan, manlief was stilletjes, en ik probeerde om niet te huilen. En toen was er opeens een regenboog, en kon ik mijzelf weer herpakken, ik keek opzij naar manlief, en we pakten elkaar de hand vast, en gelijktijdig probeerden we ons zelf moed in te praten .

Wat het precies betekend weten we natuurlijk niet dat zal verder onderzoek moeten uitwijzen. Het kan een ontsteking zijn, maar ook prostaatkanker . Al met al een flinke tegenvaller natuurlijk.  Maar goed, eerst de uroloog en dan maar weer verder zien.

Regenboog in de buurt van Netterden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten