dinsdag 10 november 2015

Kamervragen over de Ganzenjacht

Dit jaar is de Nieuwe Natuurwet aangenomen in de Tweede Kamer. Over een aantal zaken in die nieuwe wet heb ik (PvdA lid) mijn zorgen geuit aan de Fractie van de PvdA in de Tweede Kamer. De woordvoeder Natuur en Groen Onderwijs heeft mijn mail steeds uitvoerig beantwoord. Hij snapte mijn zorgen, en heeft mij toen beloofd om er boven op te blijven zitten. Dit weekend heb ik wederom aan de bel getrokken, vooral over het feit dat er op het internet steeds meer internationale advertenties verschijnen, waarin Nederland wordt aangeprezen als “goose hunting country” zoals bijvoorbeeld op de wedsite http://www.getducks.com/ Ik ben daarvan behoorlijk geschrokken, omdat de Nederlandse wetgeving voor wat betreft de jacht zeer streng is, de jagers moeten namelijk aan allerlei eisen voldoen, en dan is het heel vreemd dat jagers uit het buitenland hier zomaar hun gang kunnen gaan , Lees hier het Blog . Daarom heb ik bij Henk Leenders de woordvoeder van Natuur en Groen Onderwijs van de PvdA fractie in de Tweede Kamer aan de bel getrokken.
Henk Leenders en Tjeerd van Dekken (Dierenwelzijn) hebben vandaag namens de PvdA fractie Tweede Kamer, schriftelijke Kamervragen gesteld, aan de staatsecretaris van Economische zaken

Zie hieronder de link naar mijn website, waar het openbare facebook bericht van Henk Leenders is te vinden. In dit bericht heeft hij ook de 10 schriftelijke Kamervragen gezet.

https://anneliesnatuurlijk.nl/kamervragen-over-de-ganzenjacht/





Geen opmerkingen:

Een reactie posten