maandag 1 december 2014

De knoop doorhakken

Al meer dan een maand geleden dat ik een blog had geschreven.

Maar dat betekend niet, dat ik niet met de site bezig ben geweest.

Nee sterker nog, ik heb nog nooit zoveel aan de site gewerkt als de afgelopen periode.

Omdat de site zoveel problemen opleverde met de verhuizing naar de nieuwe server, waren er een heleboel linken verloren gegaan.

Het grote probleem waren al die subsites waar ik deze site mee had opgebouwd.

Elke pagina was eigenlijk een aparte site, die allemaal op het zelfde webadres klinkertjes.nu draaiden.

Hoe dan ook, ik moest de boel gaan herstellen.

Maar dat is heel veel werk om al die linken na te lopen.

Heel veell fotogalerijen werkten helemaal niet meer, dus ik besloot om de knoop eindelijk eens door te hakken.


Ik liep al tijden met het idee rond, om de inhoud van de subsites over te brengen naar de hoofdsite, en het was nu een goed moment om daar mee te beginnen.

Maar er ging veel meer tijd in zitten dan ik had verwacht, vooral al die foto’s weer opnieuw invoeren, dat was echt een megaklus.

Ondertussen ook heel veel bezig geweest met een nieuwe layout te bedenken, en te maken.

Maar op de (oude)blogs en het archief na is alles over gezet op de hoofdsite, en op het moment dat ik dit zo opschrijf realiseer ik mij, dat het eigenlijk een beetje ,,bla bla ,,is, want aan de voorkant van deze site werkt alles nog op de zelfde manier .

Nieuw Blog


Toch kun je het verschil merken, als je via het kopje Blog in de menubalk naar de blogs gaat, of via de afbeelding op de voorpagina. *

Het overbrengen van de blogs zal nog wel even duren, maar dat maakt voor het functioneren van de site niet heel veel uit.

Helaas komen een aantal oude blogs wel op een nieuwe url.

De afgelopen tijd wel meer knopen door gehakt, en gelukkig daar een goed gevoel aan over gehouden.

1 december 2014 gaat voor mij de boeken in, als de dag van de nieuwe start,

van deze website, maar vooral van een  nieuwe start  (herintreder parttime) in de zorg , van manlief op deze dag.

Manlief had zich natuurlijk al een aantal maanden letterlijk en figuurlijk warm gelopen in de zorg als uitzendkracht, maar nu gaat hij weer deel uitmaken van een team.

Nu nog als verzorgende, maar het team streeft er na, om hem weer bekwaam te krijgen/maken, zodat hij straks weer de BIG registratie kan terug krijgen, en als verpleegkundige in de wijk kan werken.

 

* 13-12-2014 Alle blogs zijn overgebracht, dus het verschil is niet meer waarneembaar.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten